WEKO3
アイテム
消費されるスポーツ : 「スポーツ社会学のための計画表」(日本篇)
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1356
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1356aeb77e0a-c488-42d1-909c-79d2ffa8856d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
SSC-JA2006-01101-001.pdf (1.9 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-02-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 消費されるスポーツ : 「スポーツ社会学のための計画表」(日本篇) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Consumed Sports : a program for the sociology of sport in Japan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スポーツ社会学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バレーボール | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jリーグ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 興行化 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11169031 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ショウヒサレル スポーツ: 「スポーツ シャカイガク ノ タメノ ケイカクヒョウ」 (ニホンヘン) | |||||
著者 |
阿部, 勘一
× 阿部, 勘一× Abe, Kan'ichi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 淑徳大学国際コミュニケーション学部 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper aims to bring up a proposal to discuss sports as consumed objects in the contemporary consumer society. An article, "Programme pour une sociologie du sport" in Choses Dites, an anthology of Pieere Broudieu inspires the author of this paper a lot, so the Japanese title of this paper named after Broudieu's article. In this paper, two professional sports events held annually in Japan, international volleyball league games and the J-League (Japanese football league) games are picked up. Both league games have "entertainment" events rather than these more sports games, and the audience only consume the events. Broadcasting stations change these sports games into consumer-oriented entertainment. So we need to discuss professional sports in a sociological point of view, and the relation of mass media and the spectators. |
|||||
書誌情報 |
国際経営・文化研究 en : Cross-cultural business and cultural studies 巻 11, 号 1, p. 1-16, 発行日 2006-11-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 1 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13431412 |