WEKO3
アイテム
持続可能な学びを促す共生日本語教育 : 理念、実態、展望
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1480
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/14800f676769-cb21-4ef6-b200-b2879e65aa4c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
SSC-JA2011-01502-003.pdf (4.5 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-02-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 持続可能な学びを促す共生日本語教育 : 理念、実態、展望 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Symbiotic Japanese Language Education for Sustainable Living : Ideals, Reality, and Prospects | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多言語多文化共生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対話 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 相互学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教員養成 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11169031 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ジゾク カノウナ マナビ オ ウナガス キョウセイ ニホンゴ キョウイク : リネン、ジッタイ、テンボウ | |||||
著者 |
平野, 美恵子
× 平野, 美恵子× Hirano, Mieko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 淑徳大学国際コミュニケーション学部/大学院国際経営・文化研究科兼任講師 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper examines the possibility of the symbiotic Japanese language education. The reform of the Immigration Control and Refugee Recognition Acts in 1990 triggered increase of the foreign residents inclined to settle down in Japan. Discussions for multicultural symbiosis became proactive, which brought the paradigm shift to the Japanese language education, from teaching non-native speakers 'standard Japanese' to encouraging both native and non-native speakers to learn 'symbiotic Japanese'. The dialogic problem-posed learning was introduced to facilitate dialogs and learning symbiotic Japanese between Japanese and foreign residents, the process of which would enable them to reform the Japanese society into symbiotic. The teachers' roles there are to coordinate their learning community, facilitate their interactions, and advocate what foreign residents would want to express. The ideals for symbiotic Japanese language education have not become prevalent into practice in a complete manner; thus, it is imperative to develop comprehensive teacher training programs. | |||||
書誌情報 |
国際経営・文化研究 en : Cross-cultural business and cultural studies 巻 15, 号 2, p. 21-36, 発行日 2011-03-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 3 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13431412 |