@article{oai:shukutoku.repo.nii.ac.jp:00001712, author = {川瀬, 良美 and Kawase, Kazumi}, journal = {淑徳大学大学院総合福祉研究科研究紀要, Shukutoku University Graduate School of Integrated Human and Social Welfare Studies bulletin}, month = {Sep}, note = {本研究は,不登校児童生徒についての文部科学省による実態報告書に示された5類型に着目し,その内の「類型4:複合」に発達障害がある児童生徒が含まれているのではないかとの仮説を提出した。その仮説について,筆者が関わっている不登校支援事業の15名の発達障害がある児童生徒の臨床像によって検討し,その結果から発達障害がある不登校児童生徒への多面的な支援のあり方について提言した。, This study focused on a report by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology on actual situations concerning non-attendant children. The report set out five types of such children. The author hypothesized on the fourth type: “the Compound” type which includes non-attendant children with developmental disorders. The results showed that a multiple support system for non-attendant children with developmental disorders at an early stage was both important and effective., 1, 論文}, pages = {1--19}, title = {発達障害がある不登校児童生徒への多面的な支援についての一考察 : 平成18年度不登校生徒に関する追跡調査報告の類型分析を手がかりとして}, volume = {25}, year = {2018}, yomi = {カワセ, カズミ} }