ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 淑徳大学大学院総合福祉研究科研究紀要
  2. 第26号

メキシコ市におけるストリートエデュケーションの構造 : ストリートエデュケーションの理論と実践枠組み

https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1798
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1798
3666a509-3bd5-4b85-9b9a-b6995e3045db
名前 / ファイル ライセンス アクション
daigakuinfukushikenkyukiyo_026_115_131.pdf daigakuinfukushikenkyukiyo_026_115_131.pdf (1.7 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-12-19
タイトル
タイトル メキシコ市におけるストリートエデュケーションの構造 : ストリートエデュケーションの理論と実践枠組み
タイトル
タイトル Structure of Street Education in Mexico City : A Theory –and Practice– Based Framework for Street Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 エンパワメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 解放
キーワード
主題Scheme Other
主題 ラテンアメリカ
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ストリートチルドレン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Empowerment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Liberation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Latin America
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Street Children
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212943X
論文名よみ
タイトル メキシコシ ニオケル ストリート エデュケーション ノ コウゾウ : ストリート エデュケーション ノ リロン ト ジッセン ワクグミ
著者 小松, 仁美

× 小松, 仁美

小松, 仁美

ja-Kana コマツ, ヒトミ

Search repository
Komatsu, Hitomi

× Komatsu, Hitomi

en Komatsu, Hitomi

Search repository
著者所属(日)
値 淑徳大学大学院総合福祉研究科調査・研究助手
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 ストリートチルドレンへの支援が世界的に早急な課題となるなか,国や地域,民間支援団体によって多様に実践が展開されるストリートエデュケーションを取り上げた。
ラテンアメリカ社会において試験的に実践されたストリートエデュケーションは,ストリートチルドレンへのエンパワメント実践であり,ストリートチルドレンを生み出さない社会への変革の理論である。
実践に基づく支援理論として精緻でないことから,理論の精緻化をめざしてメキシコ市の民間支援団体の実践を事例として実践展開の構造を図示した。
メキシコ市ではストリートエデュケーション部門やエデュケーターの配置にかかわらず,ストリートエデュケーションが直接的にも間接的にも重層的に展開された。ストリートチルドレンへのアウトリーチを担うエデュケーターが重要性であるとの示唆を得た。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper explores the ways in which a pilot project on street education in Latin American society support street children and how it has been theorized, as this type of support is recommended all over the world.
In the review, street education theory was shown to empower street children and to be social transformation that does not produce them. Additionally, the practice of street education varies on the basis of the country, region, and private assistance group.
Therefore, exploring a case study of street education practiced by private assistance institutions in Mexico City considers the framework of its practical situation.
The results show that private assistance institutions provide support, both directly and indirectly, regardless of the presence or absence of a street education department or educators. Conversely, the role of street educator was found to be a vital part outreach for street children.
書誌情報 淑徳大学大学院総合福祉研究科研究紀要
en : Shukutoku University Graduate School of Integrated Human and Social Welfare Studies bulletin

巻 26, p. 115-131, 発行日 2019-09-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18807755
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:01:56.927701
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3