ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際経営・文化研究
  2. 第12巻第1号

知識の構造化を促す未完成概念図の利用について : 小学校第5学年「てこのはたらき」の学習を通して

https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1392
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1392
db856d93-cfb1-43f9-91aa-f6aaa283d956
名前 / ファイル ライセンス アクション
SSC-JA2007-01201-004.pdf SSC-JA2007-01201-004.pdf (2.5 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-02-09
タイトル
タイトル 知識の構造化を促す未完成概念図の利用について : 小学校第5学年「てこのはたらき」の学習を通して
タイトル
タイトル An Attempt at Using Incomplete Concept Maps to Promote Structuralization of Students' Knowledge
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 概念地図
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識の構造化
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 てこの働き
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校理科
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11169031
論文名よみ
タイトル チシキ ノ コウゾウカ オ ウナガス ミカンセイ ガイネンズ ノ リヨウ ニツイテ : ショウガッコウ ダイ5ガクネン 「テコ ノ ハタラキ」 ノ ガクシュウ オ トオシテ
著者 加藤, 尚裕

× 加藤, 尚裕

加藤, 尚裕

ja-Kana カトウ, タカヒロ

Search repository
岩崎, 隆

× 岩崎, 隆

岩崎, 隆

ja-Kana イワサキ, タカシ

Search repository
Kato, Takahiro

× Kato, Takahiro

en Kato, Takahiro

Search repository
Iwasaki, Takashi

× Iwasaki, Takashi

en Iwasaki, Takashi

Search repository
著者所属(日)
値 淑徳大学国際コミュニケーション学部人間環境学科
著者所属(日)
値 埼玉県飯能市立双柳小学校
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study had two purposes. One was to research the effect of using incomplete concept maps regarding the concept of "How a Lever Works." Another was to research whether or not it is possible to use incomplete concept maps as a metacognitive tool. As a result of this research, the following three points became clear:
\n1. There is a high possibility that lessons that use incomplete concept maps work more effectively on scholastic aptitude with regards to scientific thinking than lessons where concept maps are made by the children themselves. Moreover, lessons that use incomplete concept maps also work effectively for children of lower scholastic ability.
2. In the case of two children, it was found that incomplete concept maps helped them think about the relationship of concept labels. This suggests the possibility that lessons that use incomplete concept maps are useful in structuring the concept of "How a Lever Works" in children's minds.
3. In the case of "Child N," who was in the upper scholastic ability group, it was possible to observe the work of metacognition in the child. This suggests the possibility that incomplete concept maps may be used as a metacognitive tool.
書誌情報 国際経営・文化研究
en : Cross-cultural business and cultural studies

巻 12, 号 1, p. 49-61, 発行日 2007-11-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13431412
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:08:58.005378
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3