ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際経営・文化研究
  2. 第18巻第1号

5歳児の遊びに見られる科学的萌芽 : 砂場遊び,シャボン玉遊び,色水遊び,泥だんごづくりの事例を通して

https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1518
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1518
ad553155-0935-44e8-8663-4ecea4a9a05a
名前 / ファイル ライセンス アクション
SSC-JA2013-01801-002.pdf SSC-JA2013-01801-002.pdf (1.1 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-02-09
タイトル
タイトル 5歳児の遊びに見られる科学的萌芽 : 砂場遊び,シャボン玉遊び,色水遊び,泥だんごづくりの事例を通して
タイトル
タイトル Incipient Scientific Thinking in Five-year-old Children’s Activities : Through Sandbox Play, Soap Bubble Play, Playing in the Water Color and Mud Ball Play
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 科学的萌芽
キーワード
主題Scheme Other
主題 遊び
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼稚園
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11169031
論文名よみ
タイトル 5サイジ ノ アソビ ニ ミラレル カガクテキ ホウガ : スナバ アソビ, シャボンダマ アソビ, イロミズ アソビ, ドロダンゴ ズクリ ノ ジレイ オ トオシテ
著者 加藤, 尚裕

× 加藤, 尚裕

加藤, 尚裕

ja-Kana カトウ, タカヒロ

Search repository
Kato, Takahiro

× Kato, Takahiro

en Kato, Takahiro

Search repository
著者所属(日)
値 淑徳大学教育学部こども教育学科教授
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study purports to reveal incipient scientific thinking observed in children’s daily plays which bring forth their interest in things and phenomena, and lead them to pursuing their spontaneous approaches to problems and questions.
The author let preschool five-year-old children take part in sandbox play, soap bubble play, playing in the water color and mud ball play. I came to the following conclusion after analyzing children’s utterances and conversations during these plays.
(1) I observed a lot of “temporary expression utterances” in sandbox play, soap bubble play, and playing in the water color. They are suitable teaching materials for developing incipient scientific thinking. In mud ball play, children make more utterances for building good friendly relations and cooperation than the utterances which cultivate incipient scientific thinking. The play is appropriate for building children’s social skills.
(2) In mud-box play and color-water play, “temporary expression utterances” are often made. These plays are appropriate for cultivating awareness which will make up a significant part of the basic incipient scientific thinking itself. In mud ball play, on the other hand, “fundamental scientific utterances” often are made. It is a suitable play for nourishing incipient scientific thinking, while in soap bubble play, children often make “temporary expression utterances” and “fundamental scientific utterances”.
書誌情報 国際経営・文化研究
en : Cross-cultural business and cultural studies

巻 18, 号 1, p. 17-28, 発行日 2013-11-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 2
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13431412
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:07:07.438560
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3