WEKO3
アイテム
大学生版自己肯定感尺度の作成 : カウンセリングの立場を重視して
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1530
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/15309fd7dbba-d76e-49d3-bf6b-02c3e1e5bb3c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
SSC-JA2015-01901-010.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-02-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生版自己肯定感尺度の作成 : カウンセリングの立場を重視して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of the Scale of Self-affirmation for college student version : with an emphasis on the perspective of counseling | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己肯定感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 質的調査 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 尺度作成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カウンセリング | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11169031 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ダイガクセイバン ジコ コウテイカン シャクド ノ サクセイ : カウンセリング ノ タチバ オ ジュウシシテ | |||||
著者 |
吉森, 丹衣子
× 吉森, 丹衣子× Yoshimori, Taeko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 諏訪赤十字看護専門学校非常勤講師 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years, “self-affirmation” has attracted attention in the education domain. However, in the self-affirmation research, definition set is different and by each researcher, factors on determining the definition can be pointed out problems such as is unclear. Therefore, in this study, the definition set of self-affirmation feeling went on the basis of the data obtained by the qualitative research. Consequently, “positive existence” as construct self affirmation and “stable self”, “confidence”, “acceptable” is obtained. Them based on the results of creating a college student edition self-affirmation scale, we have succeeded in the development of “college student version of self-affirmation sense measure” of two-factor item 9. | |||||
書誌情報 |
国際経営・文化研究 en : Cross-cultural business and cultural studies 巻 19, 号 1, p. 105-115, 発行日 2015-03-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 10 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13431412 |