WEKO3
アイテム
ギャップイヤーの意義 : 実践者が認識するギャップイヤー経験
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1591
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/15912a86f887-17f9-4f59-8a31-44a36c346f1b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-02-09 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ギャップイヤーの意義 : 実践者が認識するギャップイヤー経験 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Gap year experience: participants’ perception on gap year | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ギャップイヤー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 海外渡航 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | グローバル人材 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学び | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育の機能 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11169031 | |||||||||||
論文名よみ | ||||||||||||
タイトル | ギャップ イヤー ノ イギ : ジッセンシャ ガ ニンシキスル ギャップ イヤー ケイケン | |||||||||||
著者 |
赤崎, 美砂
× 赤崎, 美砂
× Akazaki, Misa
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | 淑徳大学国際コミュニケーション学部教授、成人教育学博士 | |||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | There have been discussions on introducing gap year as part of international programs among Japanese universities which tried to encourage their students to study abroad and to recruit more international students to their campus. However, the number of research on gap year is limited. Therefore a piece of research was conducted to investigate the nature of gap year. Four individuals who had pursued/were pursuing gap year were interviewed. It is found that they recognized the improvement in communication skills and work related competencies. As gap year is not in the educational nor vocational systems and free from the restrictions, individuals can plan their gap year on their own, which leads to their improvement of autonomy. Because the uncertainty and unexpected problems likely happen during their gap year, participants develop their resilience. Gap year appears to have potential to attract more people to pursue it as its flexibility provides individuals time to think on their own experience. |
|||||||||||
書誌情報 |
国際経営・文化研究 en : Cross-cultural business and cultural studies 巻 20, 号 1, p. 155-167, 発行日 2015-11-01 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 12 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13431412 |