WEKO3
アイテム
ワタミの理念と実態
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1412
https://shukutoku.repo.nii.ac.jp/records/1412c22c3587-e10f-45a8-93c7-055d0d00f420
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
SSC-JA2008-01202-011.pdf (3.2 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-02-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ワタミの理念と実態 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Principles of WATAMI and the actual situation at WATAMI | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業理念 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ミーム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チェーンマネジメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外食産業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ワタミ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11169031 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ワタミ ノ リネン ト ジッタイ | |||||
著者 |
菅野, 広治
× 菅野, 広治× Sugano, Koji |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 淑徳大学大学院国際経営・文化研究科国際経営専攻 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | "One century later, does everyone think that you have done a good job?" This is a piece of message to all the employees from the president of WATAMI, Miki Watanabe. The company raises a slogan "Let's become a company which will receive the most 'Thank you' from people on the earth! " In order to clarify the actual condition of using the idea of this altruism by selfish corporate management, I used the meme theory described with "The Selfish Gene (Dawkins, 1976)". When the meme based on the theory of evolution was caught with one view, it reasoned whether it could explain to transfer of corporate culture and an idea, and present condition of WATAMI which grew from venture. By this research, the corporate philosophy and the organization in the dining-out field of WATAMI which serves as a main department were clarified first, and the gap of how for the corporate philosophy to be transmitted and active conduct of business was considered. | |||||
書誌情報 |
国際経営・文化研究 en : Cross-cultural business and cultural studies 巻 12, 号 2, p. 129-139, 発行日 2008-03-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 11 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13431412 |